Ramowy rozkład dnia
RAMOWY ROZKŁAD DNIA - rok szkolny 2023/2024
Godziny | Przebieg czynności stałych, opartych na rytmie dnia. |
6.30-7.30 | „Powitanie dnia” – zbieranie się dzieci w grupach łączonych, zabawy niekierowane, polegające na podejmowaniu samodzielnych działań, służące realizacji własnych pomysłów: manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne; w kącikach: czytelniczym, artystycznym, przyrodniczym. |
7.30-8.30 | Integracja dzieci. Zabawy i ćwiczenia stymulacyjne, wyrównawcze, zajęcia wspierające indywidualne zainteresowania dzieci, rozwijające zdolności twórcze, ogólnorozwojowe (rozwijające percepcję wzrokowo-słuchową, grafomotorykę, fonetykę itp.), gry i zabawy niekierowane Zabawy integrujące grupę, rozmowy kierowane, ćwiczenia gimnastyki porannej lub zabawa ruchowa. |
8.30-9.00 | Prace organizacyjno-porządkowe, czynności toaletowe, I śniadanie. |
9.00-10.00 | Zajęcia kierowane z całą grupą realizowane wg wybranego programu edukacyjnego, prace porządkowe. Prowadzenie własnych eksperymentów, podejmowanie samodzielnych działań. Zorganizowana zabawa. |
10.00-11.30 | Ćwiczenia gimnastyczne z uwzględnieniem ćwiczeń zapobiegających wadom postawy w sali lub na powietrzu. Spacery, gry i zabawy niekierowane na placu przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze, prace gospodarcze, porządkowe, zabawy swobodne przy niewielkim udziale nauczyciela. |
11.30-12.00 | Czynności samoobsługowe, prace porządkowe, II śniadanie. |
12.00-12.30 | Przygotowanie do odpoczynku (3-4-latków), czytanie bajek/bajkoterapia, W grupach 5-6-latków ćwiczenia stymulacyjne, wyrównawcze, zabawy wspierające indywidualne zainteresowania dzieci, rozwijające zdolności twórcze, językowe, manualne. |
12.30-13.45 | Relaksacja - odpoczynek w grupach młodszych (3-4-latki), W grupach starszych (5-6-latki)- zabawy relaksacyjno-wyciszające, ogólnorozwojowe (rozwijające percepcję wzrokowo-słuchową, napięcie mięśniowe, fonetykę itp.), lub gry i zabawy sportowe - pobyt w ogrodzie przedszkolnym, zajęcia językowe, zabawy oparte na spontanicznej aktywności dziecka w stałych lub czasowych kącikach. |
13.45-14.15 | Czynności higieniczne i organizacyjne, obiad, prace porządkowe. |
14.30-16.00 | Zabawy doskonalące funkcje poznawcze lub grafomotoryczne (przygotowujące do nauki czytania i pisania), zajęcia o charakterze terapeutycznym i profilaktycznym, zabawy kierowane i niekierowane. Tworzenie sytuacji edukacyjnych rozwijających indywidualne cechy, zdolności i zainteresowania. Praca z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych. |
16.00-17.00 | Zabawy integracyjne kierowane, rytmiczno-ruchowe, w kącikach tematycznych w grupach mieszanych wiekowo, rozmowy. |
17.00-17.30 | Czytanie bajek, rozmowy lub zabawy niekierowane. |
Na podstawie rozporządzenia MEN z dnia 24 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej (Dz.U. z 2017r. poz. 356 ze zm.).